زیبایی را با ما تجربه کنید

  • 02126359877

معاینات دوره ای

شش ماه پس از رویش اولین دندان شیری کودک اولین ویزیت دندانپزشکی باید انجام شود و این ویزیت باید قبل از یک سالگی کودک حتما انجام شود .

در این معاینه معمولا پزشک روش صحیح تمیز کردن دندان ها و دهان و لثه كودك توسط پارچه يا گاز يا دستمال مرطوب پس از هر بار شير خوردن را به شما توضيح می دهد كه اين كار به پاك شدن پلاك دندانی و جلوگيری از پوسيدگی كمك می كند .

تا حد امكان به كودك اجازه ندهيد در حين شيرخوردن يا شير خشك و آبميوه در دهان چرت بزند يا بخوابد اين كار احتمال پوسيدگی دندان ها را افزايش می دهد . اطلاع از اقداماتی که در شرایط اضطراری باید انجام شود مانند زمانی که کودک به دلیل افتادن یا ضربه ای حین بازی دندان اش شکسته شود یا به طور کامل از دهان خارج شود این اطلاعات در ویزیت های دوره ای که انجام می شود در اختیار والدین کودک قرار می گیرد.

از جمله این اقدامات در زمان خارج شدن کامل دندان از دهان کودک به دلیل ضربه این است که اگر ریشه دندان خارج شده کثیف شده باشد آن را با آب شسته بدون آنکه به آن دست بزنید یا قطعات بافتی اضافه را جدا کنید . دندان جدا شده را در یک فنجان شیر گذاشته یا ر داخل دهان کودک کنار گونه قرار دهید و فورا به پزشک مراجعه کنید .

در اولین ویزیت دندانپزشک روش صحیح مسواک زدن را به شما توضیح می دهد زمانی که تمام دندان های شیری کودک رویش پیدا کرده حدود 2/5 سالگی دندانپزشک ممکن است استفاده از فلوراید موضعی را شروع کند . فلوراید از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند و مینای دندان را محکم می کند .

پس از اولین ویزیت دندانپزشکی پیشنهاد می شود برای چکاپ دندان های خود هر 6 ماه به دندانپزشک مراجعه کنید .

اهمیت چکاپ های منظم دندانپزشکی :

  1. بررسی لق شدن دندان های شیری
  2.  بررسی فضای رویش دندان دائمی
  3.  کنترل رویش دندان دائمی
  4. بررسی مشکلات فکی
  5.  بررسی عادت های نامطلوب دهان و دندان
  6. بررسی وضعیت پوسیدگی دندان ها

این چکاپ و معاینات دوره ای به سن، میزان پوسیدگی، میزان رعایت بهداشت دهان و دندان و همچنین عادت های رفتاری بيمار بستگی دارد .

دندانپزشک در هر نوبت چکاپ دندان شما را بررسی می کند در صورت نیاز رژیم غذایی مناسب، عادت های بهداشت دهان و دندان و تکنیک صحیح مسواک زدن یا نخ دندان کشیدن را توضیح می دهد .

مراحل معاینات دندانپزشکی شامل معاینات کلینیکی در کنار عکس رادیوگرافی می باشد تا بتوان پوسیدگی دندان ها را هرچه سریعتر تشخیص داد و درمان را شروع کرد .

اشتراک گذاری :

دیدگاه خود را بنویسید

اینستاگرام

به روزترین مطالب دندانپزشکی

ساعت کاری مطب

روزهای زوج 10:00 تا 20:00

تهران سعادت آباد

میدان کتاب، بلوار فرحزادی، بعد از اریکه ایرانیان، نبش کوچه ایرانی (بانک سرمایه)، ساختمان مروارید، پلاک52، طبقه سوم

گرفتن وقت اینترنتی

[email protected]