زیبایی را با ما تجربه کنید

  • 02126359877

سفید کردن دندان ها

سفید کردن دندان

سفید بودن دندان ها زیبایی فرد را در پی دارد. بلیچینگ منجر به ایجاد چهره جذاب و زیبا برای فرد می شود. سفید کردن دندان یا همان بلیچینگ دندان روشی مناسب در دندانپزشکی زیبایی محسوب می شود. روش های مختلفی جهت سفید کردن دندان ها وجود دارد.

علل متعددی جهت تغییر رنگ دندان وجود دارد که مواردی مثل ژنتیک، سن، بیماری، مصرف دارو، ضربه به دندان و یا درمان ریشه نادرست را می توان نام برد. افراد با نژاد های متفاوت دارای رنگ دندان متفاوت می باشند که ارثی است یا با بالا رفتن سن افراد و رسوب غذا یا نوشیدنی ها بر روی دندان رنگ دندان تغییر کند. با وارد شدن ضربه به دندان و ورود خون به عاج دندان تغییر رنگ رخ می دهد. مصرف برخی از داروها هم منجر به تغییر رنگ دندان می شود. مصرف سیگار هم از عوامل بد رنگی دندان است.
روش های سفید کردن دندان
بلیچینگ دندان بطور کلی به دو صورت سفید کردن در خانه یا مطب صورت می گیرد.
میزان سفید شدن دندان به روش بلیچینگ دندان و به جنس دندان فرد نیز بستگی دارد. در بلیچینگ دندان با روش های معمول دندانپزشکی در صورتی که اصولی و صحیح سفید کردن صورت گیرد هیچ آسیبی به دندان وارد نمی شود.
سفید کردن دندان در خانه
در این روش توسط دندانپزشک قالبی برای دندان های فرد ساخته می شود و ماده سفید کننده هم در اختیار بیمار قرار می گیرد سپس بیمار برای سفید کردن دندان قالب را به همراه مایع سفید کننده بر روی دندان ها می گذارد و بدین ترتیب در گذر زمان و طی مدت درمان سفید شدن دندان رخ می دهد. مدت زمان معمول جهت درمان بین ۲ تا ۶ هفته می باشد. غلظت ماده بلیچینگی که بیمار در منزل استفاده می کند کم است.

home bleaching

سفید کردن دندان در مطب

در بلیچینگ دندان، داخل مطب در طی ۳ تا ۴ جلسه توسط دندانپزشک سفید کردن دندان انجام می شود. تفاوت این روش با سفید کردن در خانه در غلظت بالای ماده بلیچینگ است که بسیار سوزاننده است و بایستی با دقت بالا توسط دندانپزشک استفاده شود. در این روش با استفاده از مواد مخصوص از لثه ها محافظت می شود. فعال شدن مواد شیمیایی به وسیله نور یا گرما است. موثرترین روش بلیچینگ دندان استفاده از اشعه مخصوص در مطب است. در بلیچینگ دندان در مطب ابتدا دندان ایزوله و خشک شده بعد محافظ روی لثه قرار داده می شود، سپس ماده بلیچینگ دندان بر روی دندان قرار می گیرد و مدت زمان قرارگیری ماده روی دندان حدود ۲۰دقیقه است. تعداد تکرار تا سه بار در هر جلسه توصیه می شود.
با بلیچینگ دندان در مطب زمان کمتر و اثر بخشی بیشتر به نتیجه می رسد.

سفيد كردن دندان

نکاتی در رابطه با بلیچینگ
توجه داشته باشید که حساسیتیه گرما و سرما بعد بلیچینگ امری طبیعی است بهتر است بعد از سفید کردن از مصرف این غذاها خودداری شود
قبل از بلیچینگ حتما از نخ دندان و مسواک استفاده شود
پس از سفید کردن دندان ها بهتر است از مصرف غذاهای رنگی اجتناب شود
امکان حساسیت لبه لثه یا گلو طبیعی بوده و پس از چند روز برطرف می شود. اگر حساسیت ادامه دار شد از ژل های ضد حساسیت استفاده شود
اگر بیمار نیاز به ترمیم کامپوزیت یا روکش داشته باشد بهتر است این درمان به حداقل دو هفته بعد از بلیچینگ موکول شود
حفظ بهداشت بعد از سفید کردن دندان جهت حفظ سفیدی و شفافیت دندان لازم است
در طول درمان مصرف دخانیات توتون چای و قهوه را کاهش دهید.
رنگ روکش ها و کامپوزیت ها در بلیچینگ دندان ها تغییر نمی کند لذا بایستی جهت درمان این اجزا تعویض کردن در پیش گرفته شود
فاصله استفاده از ژلهای سفید کننده لااقل یک ساعت است.
درمان بلیچینگ دندان درمانی موقتی است و حفظ آن مستلزم رعایت توصیه های ایمنی است.

برای دریافت هزینه انواع خدمات بلیچینگ می توانید با شماره های مطب با ما در ارتباط باشید

اینستاگرام

به روزترین مطالب دندانپزشکی

ساعت کاری مطب

روزهای زوج 10:00 تا 20:00

تهران سعادت آباد

میدان کتاب، بلوار فرحزادی، بعد از اریکه ایرانیان، نبش کوچه ایرانی (بانک سرمایه)، ساختمان مروارید، پلاک52، طبقه سوم

گرفتن وقت اینترنتی

[email protected]