زیبایی را با ما تجربه کنید

  • 02126359877

جراحی دندان های نهفته

جراحی دندان های نهفته

نهفتگی دندان به وضعیتی گفته میشود که در آن دندان موفق نمیشود کامل از لثه بیرون بزند چرا که در زیر لثه گیر کرده و بخشی از آن یا تمام آن نهفته شده است. شایع ترین دندان های نهفته، دندان های مولر سوم فک بالا و پایین، کناین های فک بالا و پره مولر های فک پایین هستند. تجمع دندانی، موقعیت نامناسب جوانه دندانی، دندان های اضافه، فقدان فضا در قوس دندانی، کیست ها، ریشه های دندانی تحلیل نرفته و عادت های دهانی مثل مکیدن انگشت، از عوامل ایجاد دندان نهفته می باشند. دندان عقل نهفته یا به طور کلی دندان نهفته، ممکن است باعث ایجاد عوارض مختلفی شوند. به همین دلیل خارج کردن آنها ضروری است.
همانطور که گفته شد، دندان نهفته باید به سرعت خارج شود. در صورت عدم خروج به موقع عوارضی چون عفونت، ایجاد کیست، احتمال ایجاد تومور، آسیب و ایجاد بی نظمی در دندان های مجاور و افزایش حساسیت و خطر شکستگی فک در مواجهه با ضربات را به دنبال دارد. در افراد بالای 40 سال، معمولا دندان نهفته به صورت کامل داخل استخوان فک فرو میرود و کلسیفیه می شود. در صورت عدم وجود عارضه مشخص و پس از انجام معاینات کامل و تهیه عکس رادیوگرافی، دندانپزشک معالج ممکن است جراحی دندان نهفته را تجویز نکرده و تنها به چکاب سالیانه دندان ها بسنده کند. علاوه بر آن، در برخی افراد ممکن است دندان عقل هیچگاه تشکیل نشود. اما پیشنهاد می شود افراد 20 تا 25 سالی که از وجود و یا عدم وجود دندان عقل خود اطمینان ندارند، به دندانپزشک مراجعه کنند تا با تهیه عکس رادیولوژی، امکان وجود دندان نهفته (عقل نهفته) در آنها بررسی شود.

دندان نهفته
دندان نهفته
دندان-عقل-نهفته
دندان-عقل-نهفته
دندان_های-نیمه-نهفته-و-نهفته
دندان_های-نیمه-نهفته-و-نهفته

دندانی که کاملا زیر لثه نهفته است ممکن است هیچ علائمی نداشته باشد. علائمی که دندان نیمه نهفته ایجاد میکند میتواند به صورت زیر باشد:
1. دهان بوی بدی میدهد
2. ممکن است باز کردن دهان سخت شود (همیشه چنین نیست)
3. لثه یا استخوان فک درد میکند یا به لمس و فشار حساس است
4. سردرد یا فک درد طولانی مدت احساس میشود
5. لثه اطراف دندان نهفته سرخ شده و متورم است
6. گره های لنفاوی گردن در برخی موارد باد میکنند
7. طعم بدی در دهان یا اطراف دندان نیمه نهفته احساس میشود
8. فاصله مشهودی بین دندانها وجود دارد.

برای دریافت هزینه خدمات انواع جراحی ها می توانید با شماره های مطب با ما در ارتباط باشید

اینستاگرام

به روزترین مطالب دندانپزشکی

ساعت کاری مطب

روزهای زوج 10:00 تا 20:00

تهران سعادت آباد

میدان کتاب، بلوار فرحزادی، بعد از اریکه ایرانیان، نبش کوچه ایرانی (بانک سرمایه)، ساختمان مروارید، پلاک52، طبقه سوم

گرفتن وقت اینترنتی

[email protected]