زیبایی را با ما تجربه کنید

  • 02126359877

ترمیم های قدامی و خلفی همرنگ دندان

ترمیم های قدامی و خلفی همرنگ دندان
به دندان های جلویی، دندان قدامی و دندان های عقبی دندان خلفی گفته می شود. پوسیدگی دندانی یکی از بیماریهای رایج دندانی است. پوسیدگی های دندان بایستی درمان شوند چرا که عدم درمان منجر به گسترش پوسیدگی و حتی از دست دادن دندان می شود. در درمان پوسیدگی ها ابتدا از آمالگام استفاده می شد ولی با توجه بیشتر افراد به زیبایی دندان استفاده از مواد جدید نظیر مواد کامپوزیتی یا فیشور سیلانت ها گسترش یافت. فیشور سیلانت موادی همرنگ دندان هستند جهت پر کردن و مسدود کردن سطحی دندانها که استفاده از فیشور سیلانت عملی پیشگیرانه جهت جلوگیری از گسترش پوسیدگی دندان است.
معمولا فیشور سیلانت ها برای دندان ۶ و گاهی دندانهای e و d استفاده می شود. فیشور سیلانت ها با پر کردن سطح جونده و شیار های دندان از ادامه و گسترش پوسیدگی دندان جلوگیری می کنند. نکته مهم در استفاده از فیشور سیلانت ها پوسیدگی وسیع دندان منجر به عدم قابلیت استفاده فیشور سیلانت ها می شود. شیارهای سطحی روی دندان منجر تجمع مواد غذایی و فعالیت میکروبی و تسریع پوسیدگی دندان میشود. بهترین زمان جهت استفاده از فیشور سیلانت قبل از پوسیده شدن دندان است. زمان فیشور سیلانت بسته به زمان رویش دندان متفاوت است مثلا دندان ۶ در ۶ سالگی و دندان ۷ در ۱۱ سالگی و دندانهای آسیای شیری ۳-۴ سالگی است.

فيشورسيلنت
فيشورسيلنت

کامپوزیت
کامپوزیت مواد ترمیمی سفید یا همرنگ دندان است که استفاده فراوانی در دندانپزشکی پیدا کرده است. آمالگام تیره رنگ است و همرنگ دندان نیست وهمین عامل از دلایل عدم رقبت به استفاده از آمالگام است ولی با استفاده کامپوزیت و بکار بردن آن توسط دندانپزشک متخصص می توان زیبایی و دوام دندانی را فراهم کرد و همرنگ بودن دندان ها را نیز حفظ کرد. در کامپوزیت دندان کمتر تراش داده می شود نسبت به زمانی که از ترمیم آمالگامی استفاده شود. زیبایی و کیفیت بدست آمده با کامپوزیت هزینه بیشتر آن را توجیه میکند.

ترميم كامپوزيت
ترميم كامپوزيت

برای دریافت هزینه خدمات انواع ترمیم ها می توانید با شماره های مطب با ما در ارتباط باشید

اینستاگرام

به روزترین مطالب دندانپزشکی

ساعت کاری مطب

روزهای زوج 10:00 تا 20:00

تهران سعادت آباد

میدان کتاب، بلوار فرحزادی، بعد از اریکه ایرانیان، نبش کوچه ایرانی (بانک سرمایه)، ساختمان مروارید، پلاک52، طبقه سوم

گرفتن وقت اینترنتی

[email protected]